Definování cyklotrasy od nádraží na Zálabí

V rámci pravidel silničního provozu nelze na kole projet od nádraží na cyklostezku na Masarykově (Starém) mostě. Navrhuji definovat průjezd cyklistů až od nádraží na Starý most a následně ho realizovat.
ID návrhu: 10
V realizaci
2023
Sdílet:

Můj návrh je stanovit dopravní opatření k zajištění možnosti průjezdu na kole JEDNOU ze zmiňovaných ulic, ideálně jako celkové řešení s “narýsováním” trasy (podle mě lze bez rušení parkovacích míst podél silnice) a patřičným vyznačením.

Minimalistická varianta je alespoň použití dopravních značek “Dodatková tabulka E12a – Jízda cyklistů v protisměru v případě, že je umístěna pod značkou “Jednosměrný provoz” “.

V tuto chvíli cyklisté takovýto průjezd stejně využívají, protože jiná možnost se nenabízí.

Odhadované náklady

300000 Kč

Umístění

ul. Na Pobřeží NEBO ul. Starokolínská

Posouzení realizovatelnosti

Realizovatelné

KRÁTCE
Návrh pojmenovává potřeby cyklistů v této oblasti. Je realizovatelný a rozpočet odpovídá. 

VÍCE
Město podporuje další rozvoj cyklostezek a jejich vybavení. Cyklostezky zlepšují dopravní dostupnost, přispívají k regulaci autodopravy a  sportovnímu vyžití. Je zpracována koncepční studie cyklodopravy v Kolíně, v roce 2022 byla aktualizována. Patří mezi strategické dokumenty města, nazývá se Cyklogenerel.
V roce 2024 bude zahájena stavba cyklostezky z Modrého bodu ke Gymnáziu (ulicemi Benešova a Masarykova). V nejbližších letech bude realizována lávka pro pěší a cyklisty “přilepená” k železničnímu mostu. Zpracování projektové dokumentace k lávce začne na podzim 2023.  Též je třeba vyřešit průjezd cyklistů do centra směrem od nádraží.
Na sociální sítí Facebook funguje skupina aktivních kolínských cyklistů Kolín na Kole.

REALIZOVATELNOST posuzovaly tyto odbory: odbor dopravy, odbor správy městského majetku, odbor investic, městský architekt. 

Další návrhy k cyklistice:
STUDIE PROVEDITELNOSTI – Kolem letiště na kole bezpečně!
Třípatrový starý most
Vybavení pro cyklisty – místní i turisty

7 komentářů

  • Velice dobrý návrh. Asi bych byl pro ulici kolem bývalé pojišťovny. Druhá ulice není nahore bezpečná neboť nejsou vidět auta přijíždějící z města.

    Reagovat
  • Souhlasím, velmi smysluplná investice. Ulice Starokolínská by byla vhodnější, protože je klidnější a místo napojení na most je celkově přehlednější.

    Reagovat
  • Jak to vypadá s projektovou přípravou a realizací cyklopropojky na starý most? Dočkáme se v roce 2024?

    Reagovat
    • Dden, projektová příprava probíhá, je potřeba řešit napojení cyklostezky na křižovatkách především s ohledem na bezpečnost. Letos by mělo být hotovo. Díky za dodaz. Zdraví Koordinátorka

      Reagovat
  • Zdravím, jak se nám posunuly práce na projektu? Za dva měsíce by se už i mohlo něco vyvrbit. Zároveň bych chtěla požádat o obnovení VDZ na křižovatce ulic Rubešova, Na Pobřeží, Mostní, Antonína Kaliny, jelikož je již dopravní značení na silnici zcela nečitelné a alespoň dělící čára mezi protisměrnými pruhy by bodla. K obnovení nechť dojde buď v rámci realizace obousměrky a nebo samostatně, ale tak, aby to bylo do podzimu 2024 vyřešeno bo obzvláště za deště, šera a tmy je odbočování ze starého mostu směrem do ulice Na Pobřeží dosti adrenalinová záležitost (při jízdě na kole). Děkuji a bylo by fajn, pokud by bylo k danému i nějaké veřejné projednání, tak aby se k projektu mohli vyjádřit nejenom DOSS a úředníci, ale i ti, kterým by měla cykloobousměrka sloužit bo bude-li to nefunkční řešení, nebude využíváno. Zároveň vidím jako problém, dojde-li realizací cykloobousměrky k výraznému rušení parkovacích míst ať už v ulici Na Pobřeží či v ulici Starokolínská, jelikož to nás cyklisty pak motoristi sežerou. V případě potřeby mne může kdokoliv s konstruktivním přístupem kontaktovat na emailu 15.4.1980@seznam.cz

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *