Třípatrový starý most

Návrh má za cíl přizpůsobení chodníků pro cyklo infrastrukturu města 21. století, větší bezpečnost pro řidiče i cyklisty, zlepšení plynulosti dopravy a rozvoj cyklo infrastruktury, která oproti ostatním městům zaostává.
ID návrhu: 19
Nerealizovatelné
2023
Sdílet:

Návrh upravuje šířku chodníků a silnice pro vybudování bezpečné cyklostezky, díky které vznikne meziúrovňová komunikace. Tímto budou odděleny 3 pozemní komunikace, kde automobilová bude nejníže, cyklistická uprostřed a chodník nejvýše. Cyklostezka bude mít barevný povrch. Dále má návrh za cíl větší motivaci využití jiné, než automobilové dopravy a udělat Kolín o něco průjezdnějším místem. Rekonstrukce splňuje požadavky realizace platné zákonem o pozemních komunikacích.

Odhadované náklady

499000 Kč

Umístění

Masarykův = starý most

Posouzení realizovatelnosti

Nerealizovatelné

KRÁTCE
Návrh poukazuje na dopravní problémy na Masarykově mostě. Navrhovaná úprava se bohužel do šířky mostu nevejde (chodníky je třeba zachovat stávající šířce). Navíc by nebyla pro cyklisty bezpečná – zvýšená úroveň je pro cyklisty problémová kvůli nebezpečí sjezdu do vozovky, který hrozí pádem.

VÍCE
Účastníci schůzky pro cyklisty ověřovali na jaře osobně, jak by toto pro cyklisty problematické místo mohlo být upraveno.

Město podporuje další rozvoj cyklostezek a jejich vybavení. Cyklostezky zlepšují dopravní dostupnost, přispívají k regulaci autodopravy a  sportovnímu vyžití. Je zpracována koncepční studie cyklodopravy v Kolíně, v roce 2022 byla aktualizována. Patří mezi strategické dokumenty města, nazývá se Cyklogenerel.
V roce 2024 bude zahájena stavba cyklostezky z Modrého bodu ke Gymnáziu (ulicemi Benešova a Masarykova). V nejbližších letech bude realizována lávka pro pěší a cyklisty “přilepená” k železničnímu mostu. Zpracování projektové dokumentace k lávce začne na podzim 2023.  Též je třeba vyřešit průjezd cyklistů do centra směrem od nádraží.
Na sociální sítí Facebook funguje skupina aktivních kolínských cyklistů Kolín na Kole.

REALIZOVATELNOST posuzovaly tyto odbory: odbor správy městského majetku, odbor investic ve spolupráci s cykloporadcem pro Kolín, městský architekt.
Další návrhy k cyklistice:
Definování cyklotrasy od nádraží na Zálabí
STUDIE PROVEDITELNOSTI – Kolem letiště na kole bezpečně!
Vybavení pro cyklisty – místní i turisty

3 komentářů

  • Nápad na první pohled dobrý. Ale nevím jestli z hlediska cyklistů bezpečnější. Zvláště starších osob. Ani z hlediska automobilistů to nevidím úplně ideální , pro nepříliš širokou vozovku.

    Reagovat
  • Dobrý nápad. Jen odstupňování by mělo být s přiměřeně nízkým schodem. Myslím, že 2 cm by asi stačilo.

    Reagovat
  • Jakýkoli výškový rozdíl mezi vozovkou a stezkou pro cyklisty není vhodný a hrozí nebezpečí smyku a následný pád cyklisty po nechtěném přejetí do vozovky při pokusu vrátit se zpátky do svého pruhu.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ostatní návrhy