Laskavé cedule – manuál

Kolín je městem nenápadných pokladů. Přitom se mu stále nedostává tolik pozornosti, kolik by zasloužil. Stojí za to, aby každý, kdo se ve městě pohybuje – ať už domácí nebo přespolní – se cítil vítán. Jedním ze způsobů, jak zpříjemnit komunikaci s uživateli veřejných prostor, je omezit strohé zákazy.
ID návrhu: 49
Nezískal podporu občanů
2023
Sdílet:

Tam, kde je třeba něco chránit, lze používat prosby a jinak laskavě formulované žádosti. Kde jde pouze o ohleduplnost, lze přímo o ni poprosit. Mohl by proto vzniknout komunikační manuál, uvádějící pravidla a vzory pro veřejně komunikující cedule. V tomto manuálu by byla zpracována vodítka, podle kterých lze snadno odvodit, jak tvořit ochranné prvky, které dávají smysl a obyvatelům a návštěvníkům města dělají radost. Podle tohoto manuálu by například výsadba květin zjara mohla být napříště opatřena cedulkami “Prosíme pozor, zde rostou sazenice” (místo NEŠLAPAT, CIBULOVINY). Trávníky v okolí chrámu sv. Bartoloměje by mohly dočasně chránit cedulky “Prosíme počkejte se vstupem na trávník, než v prvních letech zesílí” (místo ZÁKAZ VSTUPU).

Atmosféru města netvoří jen fasády, chodníky a památky. Tvoří ji i slova. Slova přítomná ve veřejném prostoru, velká a výrazná, zanechávají stopu ve všech návštěvnících i v myslích těch, kteří chodí denně okolo. Slova jako prosím a děkuji mají větší vliv na duši než investice. Město Kolín umí skvěle investovat do hmotných statků, do nemovitých hodnot. Umí implementovat „smart technologie“. Další příležitostí je podle mne investice do komunikace, vztahů, „smart zacházení s lidmi“.

Dotažený a oficiální koncept laskavé komunikace také skýtá velký potenciál pro vnější prezentaci města. Je unikátní a může Kolínu zajistit mediální pozornost.

Odhadované náklady

10000 Kč

Umístění

Celý Kolín

Posouzení realizovatelnosti

Realizovatelné

KRÁTCE
Návrh je realizovatelný, rozpočet odpovídající. 

VÍCE
Pokud by byl manuál vypracován, používalo by ho oddělení správy městské zeleně a díky tomu i firma AVE, nasmlouvaná na péči o městskou zeleň. 

REALIZOVATELNOST posuzovaly tyto odbory: odbor životního prostředí, oddělení marketingu a cestovního ruchu, odbor správy městského majetku, odbor investic, městský architekt. 

Jeden komentář

  • Nechala bych obě varianty – klidně o něco větší cedule, např. s větším nápisem NEŠLAPAT a pod tím vysvětlení – „porostou tu narcisky / tulipán…“. Vzkaz bude o něco přívětivější, ale důraz by zmizet neměl. Dnes lidé nečtou dlouhá sdělení (nemají na to tolik času?), typu – „Vážený spoluobčane, tímto bychom vás chtěli požádat, abyste nešlapal na trávník z důvodu…“. Ale nápad dobrý, dávám bod 🙂

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ostatní návrhy