Propojka Mariánka – bezbariérová dřevěná lávka spojující Mariánskou louku s cyklostezkou

Jednoduchá dřevěná lávka propojující Mariánskou louku s Labskou cyklostezkou pro pěší a cyklisty (s vedením kola). Zkrátí cestu do centra, odstraní bariéry pro kočárky a invalidy, a vytvoří logické napojení na novou lávku na železničním mostě.
Čeká na posouzení realizovatelnosti
2025
Sdílet:

Projekt řeší bezbariérové propojení mezi Mariánskou loukou a Labskou cyklostezkou. Současná trasa vede přes Rogalo, skalní průchod Tunýlek s nerovným povrchem a úzkou Řetězovou lávku, kde může docházet ke kolizím mezi pěšími a cyklisty.
Navrhujeme jednoduchou dřevěnou lávku délky 20 m a šířky 1,5 m z impregnovaného dřeva s ocelovou výztuhou. Konstrukci budou tvořit lepené dřevěné nosníky kotvené do betonových patek, s protiskluzovou úpravou mostovky a dřevěným zábradlím. Oba konce budou opatřeny bezbariérovými nájezdy.
Lávka propojí pozemky p.č. 2402 (Mariánská louka) a p.č. 3103/2 (cyklostezka) – oba v majetku města. Pozemek pod lávkou je ve správě Správy železnic.
Realizace výrazně zlepší dostupnost pro rodiny s kočárky, osoby s omezenou pohyblivostí, cyklisty a pěší turisty. Zároveň vytvoří logické propojení s nově budovanou zavěšenou lávkou na železničním mostě a zlepší prostupnost celé rekreační oblasti pro občany i návštěvníky města.

Odhadované náklady

750000 Kč

Umístění

Propojení mezi Mariánskou loukou (pozemek p.č. 2402) a Labskou cyklostezkou (pozemek p.č. 3103/2) v prostoru mezi Smetanovým nábřežím a železničním mostem v Děčíně.

Jedna odpověď

  1. …konečně dobrý nápad. Škoda, že město nedomyslelo napojení louky rovnou s nájezdem na nově budovanou cyklolávku přes Labe, kdy v rámci nákladů stačil jeden betonový propustek a zasypat vytěženým materiálem ze stavby lávky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *