Snahy o in-line dráhu v Mníšku jsou desetiletí, stejně jako najít záchytné parkoviště pro lidi, kteří z okolních obcí dojíždí na autobusy.
Předmětná část ulice je málo používána, při vhodné dopravní úpravě auto by tam prakticky nemusela projíždět, s výjimkou parkování.
Projekt ale nabízí i priority řešení: buď jen in-line a nebo parkoviště. A to po vyhodnocení správními orgány, zda lze parkování s in-line spojit.
Bývala státní silnice je přibližně 7 m široká, povrch v současné době je v přijatelném stavu, případné velké nerovnosti lze objet (nerovnosti vyznačit barvou).
Pokud bychom cca 2 m komunikace ponechali pro podélné parkování a s ROPIDem domluvili první nástupní zastávku přímo u garáží UHER (alespoň některých spojů), lze předpokládat, že mnoho dojíždějících z okolních obci, začnou parkovat zde, kde si v autobusu na první zastávce sednou lépe, než když parkují u zámku či u Penny.
Nájezd a výjezd by byl omezen obytnou zónou či obdobně na cca 20km/hod.
Druhý část vozovky by byla vyhrazena pro in-line bruslení s možností pomalého projetí vozidel na a z parkoviště.
Auta která jezdí k zastávce HD na D4, by využívala jen Lhoteckou.
Náklady: 4 ks dopravních značek s instalací, vodorovné dopravní značení
Projekt nemůže být realizován v rámci participativního rozpočtu, jelikož pozemky, na kterých je inline prostor a parkoviště navrženo, nejsou ve vlastnictví Města Mníšek pod Brdy.
Nápad pro Mníšek je stránka programu participativního rozpočtu. Radnice vymezí část peněz z ročního rozpočtu a obyvatelé pak podávají návrhy, co by se za tyto peníze mělo ve městě v následujícím roce vylepšit.
Město Mníšek pod Brdy
Dobříšská 56, 252 10 Mníšek pod Brdy
Tel.: 739 452 837
E-mail: lubos.kozisek@mnisek.cz