Naše služby
Během let jsme pomohli již více než 30 městům a obcím se zaváděním a realizací participativních rozpočtů.
Pomoc s formální podobou rozpočtu
- Úvodní seminář o participativním rozpočtování pro úředníky a zastupitele.
- Sestavení a vedení pracovní skupiny připravující postup tvorby rozpočtu.
- Finalizace podkladů pro schválení postupu zastupitelstvem/radou města.
- Kalkulace provozních nákladů na realizaci participativního rozpočtu.
Pomoc se zapojením veřejnosti
- Úvodní prezentace o participativním rozpočtování pro širší veřejnost.
- Školení pro zaměstnance úřadu o komunikaci s veřejností, přípravě a vedení veřejných setkání atp.
- Moderování veřejných setkání včetně zpracování výstupů a výsledků.
- Zajištění závěrečného výběru priorit pro participativní rozpočet (on-line hlasování, zajištění zpracování výsledků).
Pomoc s informační kampaní
- Vytipování a naplánování využití vhodných komunikačních nástrojů pro informování veřejnosti.
- Vytvoření podpůrného webu, s možností jeho grafické úpravy dle vizuálního stylu města/projektu.
- Školení práce v administračním prostředí webu.
- Využití obecné infografiky pro tvorbu plakátů a letáků (ZDARMA).
- Zpětná vazba k textům, tiskovým zprávám.
- Příprava a realizace atraktivní a srozumitelné prezentace fungování PaR pro veřejnost.
Web participativního rozpočtu
V rámci našich služeb poskytujeme podpůrnou webovou stránku postavenou na redakčním systému WordPress. Stránka je určena k informování občanů, podávání návrhů, hlasování, prezentaci výsledků hlasování a k následné prezentaci realizovaných návrhů.