Ulici Tovární přetíná železnice. Ulice Tovární je důležitou dopravní spojnicí, hodně motoristů si tímto místem zkracuje cestu v důsledku buď přeplněného tahu na průmyslovou zónu Ovčáry od Nového mostu nebo přeplněného Starého mostu – tedy pokud nejsou zrovna závory dole.
Jde ale i o všechny ostatní situace, kdy je cesta ulicí Tovární z pohledu vzdálenosti nejkratší, ale kvůli riziku závor z pohledu času potenciálně nejdelší. Když se motorista rozhodne zariskovat a jet přes železnici, stav signálního zařízení šraněk se z obou směrů příjezdu dozví v podstatě až těsně před místem železnice a pokud nechce čekat, musí se otočit a jet zase zpátky.
Vzhledem k frekventovanosti provozu železnice se na červených světlech čeká docela často a dlouze.
Přejetí železničního přejezdu dost často představuje nejrychlejší cestu, ale za rizika případného otáčení se nebo dlouhého čekání, to vše díky tomu, že řidič nemá informace o stavu závor včas.
Návrhem je umístit signalizační zařízení provázané se signalizačním zařízením v místě závor do dvou míst:
– 1. bod: roh ulic Tovární a Okružní
– 2. bod: roh ulic Tovární a Třídvorská
Bude tak posílena rozhodovací schopnost účastníků dopravy v tom, jakým směrem se vydat. V nejideálnějším scénáři by byla obě signalizační zařízení (jak ta předsunutá, tak lokální) vybavena odpočtem, aby frustrovaní řidiči měli alespoň hrubou představu o tom, jak dlouho budou čekat. Odpočet by bylo bezva umístit i přímo k závorám.
1. v bod: roh ulic Tovární a Okružní; 2. bod: roh ulic Tovární a Třídvorská
KRÁTCE
Návrh je nerealizovatelný, proto nepostupuje do hlasování.VÍCE
Veškeré dopravní značení musí mít oporu v zákoně, ve vyhlášce je přesně určen jeho význam a platnost. Navrhovaná signalizace by vedla ke zmatkům – řidiči by nevěděli, co mají dělat. Ulice Tovární je pouze místní komunikace. Aby řidiči netvořili fronty u závor, byl již na konci 60. let minulého století vybudován nadjezd v ulici Ovčárecké.
Bezpečnost dopravy je pro město zásadní. Proto podporuje opatření, která zklidňují provoz – od zpomalování dopravy v obytných zónách přes bezpečnější přechody až po úpravy chodníků – a tím snižují riziko nehod a zvyšují kvalitu života všech obyvatel.REALIZOVATELNOST návrhu posuzovaly tyto odbory: odbor správy městského majetku, odbor investic a místostarosta s kompetencí pro oblast dopravy.
DALŠÍ NÁVRHY V OBLASTI DOPRAVY A PARKOVÁNÍ
Autobusová zastávka Nemocnice
Časová počítadla na semaforech – Kolín
Lepší bezpečnost v úseku Jaselská – Havelcova/Roháčova – Kolín
Zlepšení parkování v Kolíně
Parkování
Sdílená zóna Pražská ul. – zpomalení dopravy – zlepšení bezpečnosti
Parkování motocyklů a kol
Úprava parkovacích prostor před ScioŠkolou
Vylaď Kolín je participativní rozpočet. Díky němu se občané podílejí na rozhodování o rozvoji města. Podávají návrhy na vylepšení, diskutují o nich a hlasují pro ně. To není starověké Řecko, ale Česko v 21. století.
MěÚ Kolín
Karlovo nám 78 (radnice)
280 12 Kolín I
Tel.: 724 965 618
E-mail: eva.posikova@mukolin.cz
www.vyladkolin.cz