Bezbariérový chodník je lepší než schody v ulici Mostní.

Navrhuji zúžení schodů na poloviční šíři a rozšíření pruhu pro chodník. Možností je i úplné zrušení schodů a vytvoření plnohodnotného chodníku směrem k mostu. Schody se obtížně udržují a v případě námrazy nebo sněhu jsou pro chůzi velmi nebezpečné. Vybudovaný chodník by umožnil bezbariérový průchod i uložení inženýrských sítí.
ID návrhu: 11
Nerealizovatelné
2025
Sdílet:

Popis výchozí situace

Chodník vedoucí od rohu ul. Kutnohorská/Mostní ( od úřadu práce ) směrem na Masarykův most končí a je nahrazen schody. V současné době mnoho chodců řeší tento bod vstupem do jízdního pruhu a chůzí 40 m po vozovce. Pro starší nebo hendikepované chodce, popř. osoby s kočárkem, je nutný návrat zpět na křižovatku a přechod na druhý chodník. Následně pak dojít na přechod pro chodce na rohu ul. Mostní/Na Pobřeží.

Podrobný popis návrhu

Technické provedení:
Je možné vystavění nové opěrné zdi, provedení zásypu a zhotovení povrchu chodníku v šíři 1,5 m. Ve variantě úplného zrušení schodů by bylo možné zřízení chodníku o šíři 2,0 m.
Pokud by vycházela nová opěrná zeď nákladně, bylo by možné zhotovení části trasy cca 20 m chodníku na konstrukci.
Obě varianty jsou realizovatelné na pozemku č. 184/3 v majetku města.
Náklady na údržbu by měly být oproti současnému stavu se schody nižší.

Odhadované náklady

500000 Kč

Umístění

Kolín, ul. Mostní

Nerealizovatelné

KRÁTCE
Návrh bohužel není realizovatelný. Jeho realizace by přesáhla maximální možnou částku na jeden návrh ve Vylaď Kolín, což je 700 000 Kč.

VÍCE
Kvůli převýšení by bylo nutné vybudovat rampu. Aby byla zachována návaznost chodníků, muselo by se zároveň zúžit hrdlo křižovatky v ústí Školské ulice. Odhadované náklady činí 2 miliony Kč.
Nové cesty, lávky, průchody mohou zlepšit propojení částí města a usnadnit každodenní pohyb, také zpříjemnit veřejný prostor. Díky nim může být Kolín atraktivnější i pro návštěvníky. Při jejich plánování je nutné mj. zajistit dobrou návaznost chodníků a zohlednit potřeby různých skupin obyvatel, namátkou např. pěší, cyklisty, automobilisty, vozíčkáře, rodiče s kočárky, nevidomé.
Je třeba počítat s tím, že stavba i údržba jsou finančně náročné, proto je třeba zvážit i poměr cena-výkon. Každá nová cesta znamená nejen jednorázovou investici do stavby, ale i dlouhodobé investice do oprav, úklidu a zimní údržby. Zároveň zabírá prostor, který může být potřeba pro zeleň, parkování nebo jiné služby, a často je nutné vyřešit i složité vlastnické vztahy k pozemkům.

REALIZOVATELNOST posuzovaly tyto odbory: odbor správy městského majetku, odbor investic.

DALŠÍ NÁVRHY PRO CHODCE
Naváděcí pruh
Chodník Sendražice
Přístupní cesta na hřiště FK Štítary
Přechod pro chodce v ulici Sadová a Brankovická
Mlatová cesta lesem od Pekla ke Štítarům
Sendražice – nová lávka přes Hluboký potok
Druhý vstup na hřbitov
Schody na Bartolomějské návrší

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ostatní návrhy