Mlatová cesta lesem od Pekla ke Štítarům

Navrhuji úsek zpevnit pro celoroční využití. Zkratka celkem pěkným lesíkem může posloužit jako spojnice pěšího okruhu přes Štítary, při deštivém počasí pro obejití nejblátivějších úseků NS Peklo a k autobusu č.2.
ID návrhu: 34
Nerealizovatelné
2025
Sdílet:

Popis výchozí situace

Pozvolna stoupá cca 300m dlouhá vyšlapaná cestička, odpojuje se od NS Peklo pod most obchvatu Kolína a k silnici do Štítar. Aktuálně je průchodná (i s terénnějším kočárkem nebo na horském kole) do jara, poté zarůstá kopřivami.

Podrobný popis návrhu

Odkrytí dalšího kousku kolínské přírody – cílem návrhu je rozšířit výběr cest k procházkám nebo projížďkám na kole v zeleni pro všechny kolínské občany. Velká část obyvatel Kolína se alespoň párkrát za rok projde kolem rybníku Peklo a tato pěšina nabízí zajímavou obměnu okruhu přes Štítary, při deštivém počasí pro obejití „nejblátivějších“ úseků okruhu kolem Pekla a např. k autobusu č.2 ze Štítar. Aktuálně cestička v létě zarůstá kopřivami.
Navrhuji popisovaný úsek zpevnit např. jako mlatovou cestu, aby bylo možné využít po celý rok. Popř. jako levnější variantu aspoň vysypat štěrkem a rozšířit. Asi by v rámci úspor financí šlo úpravu cesty začít až od mostu obchvatu Kolína, poté by se jednalo o cca 200 m úsek lesním porostem, na pozemkové parcele č. 2342.

Odhadované náklady

700000 Kč

Umístění

Nerealizovatelné

KRÁTCE
Návrh bohužel není realizovatelný, a to z více důvodů. 

VÍCE
Realizace návrhu by přesáhla maximální možnou částku na jeden návrh ve Vylaď Kolín, což je 700 000 Kč. Zpevnění úseku město nezvažuje kvůli nevyhovujícímu poměru ceny a užitku.
Nové cesty, lávky, průchody mohou zlepšit propojení částí města a usnadnit každodenní pohyb, také zpříjemnit veřejný prostor. Díky nim může být Kolín atraktivnější i pro návštěvníky. Při jejich plánování je nutné mj. zajistit dobrou návaznost chodníků a zohlednit potřeby různých skupin obyvatel, namátkou např. pěší, cyklisty, automobilisty, vozíčkáře, rodiče s kočárky, nevidomé.
Je třeba počítat s tím, že stavba i údržba jsou finančně náročné, proto je třeba zvážit i poměr cena-výkon. Každá nová cesta znamená nejen jednorázovou investici do stavby, ale i dlouhodobé investice do oprav, úklidu a zimní údržby. Zároveň zabírá prostor, který může být potřeba pro zeleň, parkování nebo jiné služby, a často je nutné vyřešit i složité vlastnické vztahy k pozemkům.

REALIZOVATELNOST posuzovaly tyto odbory: odbor správy městského majetku, odbor investic.

DALŠÍ NÁVRHY PRO CHODCE
Bezbariérový chodník je lepší než schody v ulici Mostní
Naváděcí pruh
Chodník Sendražice
Přístupní cesta na hřiště FK Štítary
Přechod pro chodce v ulici Sadová a Brankovická
Sendražice – nová lávka přes Hluboký potok
Druhý vstup na hřbitov
Schody na Bartolomějské návrší

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ostatní návrhy