Pokud člověk jede do Tesca nebo OBI na kole podle zastávky (např. ze Zálabí), legální cesta zpět je kvůli jednosměrkám nesmyslně daleká a nepříjemná (až nahoru po velkých kočičích hlavách Sluneční a pak zase dolů). Navíc není možné na kole přijet až k rondelu nad tratí.
Viz výše. Ulice Nad Zastávkou je velmi klidná a není v ní téměř žádný provoz ani v jednom směru.
Nad Zastávkou
KRÁTCE
Návrh prozatím není realizovatelný.VÍCE
Vozovka není dostatečně široká na zřízení cyklopruhu a povolit pouhý průjezd v protisměru není z hlediska bezpečnosti dopravy vhodné.
Město Kolín dlouhodobě podporuje cyklistiku rozvojem cyklostezek i projektem sdílených kol. Díky rovinatému terénu a krátkým vzdálenostem je kolo v Kolíně přirozeným a praktickým způsobem dopravy, který navíc pomáhá snižovat hluk, zlepšuje kvalitu ovzduší a ulevuje městským komunikacím.Rozvoj cyklodopravy se řídí koncepční studií Cyklogenerel, která patří mezi strategické dokumenty města. V dubnu 2025 byla otevřena cyklostezka ulicemi Benešova a Masarykova, přibližně od ulice V Zídkách ke gymnáziu. Dále byla dokončena sdružená cyklostezka s pěší stezkou podél komunikace Třídvorská.
V přípravě je lávka pro pěší a cyklisty připojená k železničnímu mostu, probíhají složitá jednání se SŽ. Dalším cílem bude zlepšení průjezdu cyklistů do centra města ze směru od nádraží.Sdílená kola, zavedená v Kolíně v dubnu 2025, se rychle ujala a město plánuje jejich provoz zachovat a dále rozvíjet.
REALIZOVATELNOST posuzovaly tyto odbory: odbor správy městského majetku, odbor investic a odbor dopravy.
Další návrhy k cyklodopravě:
Cyklostezka Havlíčkova
Stezka pro chodce a cyklisty
Na kole centrem města bezpečně, s úsměvem a bez pokut
Vylaď Kolín je participativní rozpočet. Díky němu se občané podílejí na rozhodování o rozvoji města. Podávají návrhy na vylepšení, diskutují o nich a hlasují pro ně. To není starověké Řecko, ale Česko v 21. století.
MěÚ Kolín
Karlovo nám 78 (radnice)
280 12 Kolín I
Tel.: 724 965 618
E-mail: eva.posikova@mukolin.cz
www.vyladkolin.cz
3 Responses
Přimlouvám se!
Kéž by to klaplo a ještě lépe, aby to bylo v dohledné době. Bude to chtít více než 20 tisíc Kč, bo to by stačilo tak na dvě dopravní značky, ale jedná se o smysluplný návrh. Určitě by stálo za to doplnit i chodník,
který v úseku ústícím na křižovatce – Kollárově náměstí, chybí. Více cykloobousměrek, více míst, kde lze bezpečně ve veřejném prostoru odstavit kolo. Díky za návrh.
Je velký rozdíl mezi tím, co je nerealizovatelné a tím, co se realizovat nechce.