HLASOVAT PRO JEDNOTLIVÉ NÁVRHY MŮŽETE ZDE

NÁZEV: Děčínský koláč – obnovme tradici pečení regionální speciality !

MÍSTO REALIZACE: – ve městě Děčín, potažmo v Ústeckém kraji a celé České republice

KRÁTKÝ POPIS: Ve světě je zvykem, že každý úspěšný region se prezentuje i svou specialitu v oblasti jídla. I město Děčín má jednu takovou, která zde historicky provoňovala každý byt a dům. Byl to Děčínský kecaný koláč. Je velmi chutný a je velká škoda, že ho v současnosti peče jen jedna firma. K jeho větší dostupnosti však chybí větší nabídka prodeje. K prodeji však chybí větší povědomí zákazníků o tomto velmi chutném zákusku. Obojí potřebujeme změnit – Už jste ochutnali?

ODŮVODNĚNÍ: Děčín se konečně může pyšnit svým tradičním jídlem. Recept na tzv. Podmokelský kecaný koláč objevili členové Děčínského fóra. Jak se takový recept na tradiční regionální jídlo vlastně hledá? „Hledání nebylo úplně jednoduché… Začali jsme tím, že jsme oslovili místní restauratéry, jestli některý z nich nemá nějaké jídlo, které by bylo pro region typické. Také jsme oslovili obyvatele a vypsali jsme i odměnu s tím, že když najdou takové jídlo, ať nám dají vědět. Bohužel ani jedna z cest nevedla k cíli. Pak jsme ale od občanů dostali tip, že Česká televize natáčela na děčínském zámku pořad Kluci v akci a při té příležitosti dohledali v archivu recept na Podmokelský koláč,“ popisuje hledání člen Děčínského fóra Jan Štefan. Členové Děčínského fóra chtějí, aby se znovuobjevený koláč stal regionální potravinou a aby se jím mohl Děčín prezentovat nejen v blízkém okolí, ale v celé republice. Více na: https://sever.rozhlas.cz/decin-hlasi-objev-tradicniho-jidla-podmokelskeho-kecaneho-kolace-6860291.

POPIS: Zavedení nového výrobku propagující region není jednoduché. Částečně s tím, začalo město Děčín před dvěma lety a to zveřejněním na webu, facebooku a tisku. Avšak po počátečním zájmu aktivity ustrnuly. To je třeba změnit.
Je třeba zamyslet se, jak vytvořit celkovou strategii, která bude zaměřená na zvýšení nabídky koláče /možná je motivace pekáren ve směru uhrazení finančních nákladů na zavedení nového výrobku/, nalezení podpory distribučních cest /např. propagace míst, kde se dá výrobek koupit/, zvýšení povědomí o výrobku /např. jeho nabídkou na všech akcí města, jeho příspěvkových organizací. Jeho cílenou propagací, logem, soutěžemi apod. Odměnou nám pak bude větší identifikace občanů s regionem, zvýšení zájmu turistů navštívit místní drobné provozovny, potažmo větší turistická atraktivita celého regionu.

PŘEDPOKLÁDANÉ NÁKLADY: Záleží do jaké míry se podaří přesvědčit existující partnery, jak z veřejného, tak soukromého sektoru. Je třeba jejich počáteční náklady částečně kompenzovat, proto navrhujeme 485.000,-Kč. Jsme však přesvědčeni, že tyto peníze se regionu časem vrátí min. ve formě turistického zájmu a zlepšení podnikatelského prostředí.