Kaplice bude díky obchvatu ušetřena velké části dopravy (osobní i kamionové), mířící směr Nové Hrady. Takové štěstí ale Blansko nemá, vše povede přímo přes vesnici. Přes vesnici, kde je neoplocené dětské hřiště přímo u hlavní silnice, autobusové zastávky, které využívají především děti a senioři, nejsou zde chodníky a díky rovné silnici z kopce zde rychlost dodržuje málokdo. Je prokázáno, že při srážce 50 km/hod. a 60 km/hod. je mnohokrát vyšší riziko smrti, či jiných následků. Proto navrhuji jediný opravdu účinný systém kontroly rychlosti na silnici v Blansku, na silnici 154.
Návrh není realizovatelný z důvodu principiálního nesouladu s pravidly a není jej možné upravit do realizovatelné podoby. V současné době probíhá projektová příprava chodníku pro bezpečnější pohyb chodců v Blansku. Součástí projektu je posouzení bezpečnosti a navržení bezpečnostních prvků pro zajištění bezpečnosti chodců a řidičů a instalace bezpečnostních opatření v rizikových oblastech. Pro instalaci radaru je třeba splnit podmínky jako dostatečné osvětlení nebo umístění chodníku. Po splnění všech podmínek je možné požádat o souhlas s umístěním radaru.
Tvoříme Kaplicko je stránka programu participativního rozpočtu. Radnice vymezí část peněz z ročního rozpočtu a obyvatelé pak podávají návrhy, co by se za tyto peníze mělo ve městě v následujícím roce vylepšit.